BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS »

Sunday, June 21, 2009

AL-FATIHAH..

Sbnrnya, aku nk post entri lain.. tp, better yg ini kot.. Smlm, tolong nenek kat kampung cz maklumlah.. next saturday, pak cik aku punya majlis pulak.. sedar xsedar, sampai ke mlm.. nak buat lagu mane, bila adik beradik mak aku 'reunion'.. haha.. stress gak aku.. dahlah ada kerja lain nk buat.. pasrah..

Paling lama yg dibincangkan, dj nk mainkan concept apa utk majlis nanti? pop kah, dondang syg kah.. mak aku n adik2 dia memang nk yg hepi2 punya.. nenek aku pulak mau yg elok di dgr, nasyid r senang habaq.. fine, mak aku n adik2 dia tarik muka.. nenek aku bg alasan, ada jiran rumah sblh yg sedang tenat kt hospital.. bla3.. senang cerita, jam dh pukul 11 n kami pun masing2 nk balik..

Dan2 aku keluar rumah, ak nmpk ambulans dtg kt rumah jiran.. aku rasa aku dpt agk apa yg berlaku.. berlari r aku ke slbh.. kot2 boleh tgk n tolong apa2 yg patut.. jiran nenek aku tenat n pihak hospital bw dia ke rumah.. keluarga si jiran mula bkumpul n mereka semua siap sedia baca yassin.. aku kenal si atuk yg tenat ni cz kecil2 dulu aku tinggal dkt kampung, di bwh jagaan nenek aku.. arwah atuk aku n dia selalu lepak minum kopi sama2..

2 be honest, aku suka tgk perkara mcm ini.. tp aku tak bmaksud, ak suka tgk org mati.. at least aku beringat sedikit, maut dtg bila2 masa sahaja.. if nk dkebumikn ke kubur pn aku tak ketinggalan turut serta.. dulu pak cik aku meninggal n dikebumikn pd tgh2 mlm.. oh, die ni seorang perokok tegar n dpt kanser paru2.. pernah dgr tak, malaikat akn dtg menyoal stlh 7 langkah org ramai pulang dr pusara.. sambil aku blalu dr situ, aku sempat toleh ke blkg or pasang telinga.. mharapkn izin tuhan utk dpt melihat or mdgr apa2.. seperti apa yg ustazah aku cerita.. tp hampa..

Pagi td, mak aku beritahu yg jiran tu dh meninggal.. huhu.. aku tersentak.. beliau pergi di hari bapa.. Kpd arwah n semua umat islam lain yg dah pergi..

Al-Fatihah.. semoga arwah mdpt redha drpdNya..

6 comments:

cuking said...

AL-FATIHAH~

Farah Abdullah said...

sadis..
al-fatihah

Mr. U said...

cuking & Farah Adila - Aminnnn..

zarf_iera said...

hari bapa.must b da most mmorble father's day 2 all his children.
-al fatihah-

p/s:x pnh jjkkn kaki ke kbur.siyesly!
even my prent dok ajk ziarah kbur my twin,tp..x pnh nk ikot.dunno y..takot kot~

Mr. U said...

zarf_iera - Maybe u should.. ikut kebumikn or pd awalnye, semasa nazak.. huhu..

ika_atie said...

kematian itu pasti...shbt sy, seusia kite,baru meninggal sebulan lalu akibat kemalangan..kematian arwah betul2 buat sy tersedar yg kematian tu x mengira usia..kdg2, kite lalai n xsedar ttg akhirat yg pasti..kite sering sedih krn dunia ttp jrg sekali sedih krn tkutkn akhirat..kite sendri xtahu bila maut dtg menjemput kite..oleh itu,manfaatkan masa yg ade n niatkan stp perkara yg kite lakukan adalah ibadah kpdNYA..insyaAllah..sekadar utk renungan bersama dr diri yg khilaf ini..selamat menjalani ibadah berpuasa..jdkan bulan ini sbg bulan latihan utk berperang pd 11 bulan seterusnya..insyaAllah...=) salam a'laik..